LEVIER, nästan som i Paris

  Efter en loppisbesök och en stor runda på Järnvägsstationsmarknaden var vi alla super hungriga så vi tog en sväng förbi staden Paris och fikade lite....nä skulle inte tro det va. Men önska kan man väl. Jag som aldrig flygit i hela mitt liv drömmer om att en dag kanske få besöka denna stad. 
 
 
 Men tills dess får jag nöja mig med  Levier som ger en känsla av en liten cafe i Paris. Inbillar jag mig i alla fall för jag vet ju inte. Kan bara jämföra med det jag sett i filmer om denna vackra stad.
  Levier  ligger i Rocca al Mare köpcenter som vi redan besökt tidigare under denna estlandsvsistelse, men som vi precis som nu besöker flera omgångar.
 
 
 Här kan man fika på plats och köpa med bakverk.
 
 
 
Sortimentet varjerar lite vaje gång vi är där. Dessa två bilder tog jag förra gången vi besökte stället.
 
 
Men makroner i olika smaker har de alltid i sortimentet. Priset ligger på ca 15 kronor styck.
 
 
 
Och de små tårtorna är supergoda kan jag lova. Denna försvann från fikabordet supersnabbt hos mamma. 
Tårtorna kostar ca 150 kr styck och är av det dyrare slaget om man jämför med tårtor på andra ställen i Tallinn, men den var definitivt värt pengarna. Dessutom kan man lyckas att få köpa gårdagens bakverk för halva priset dagen efter som vi har haft turen att göra. De är lika goda dagen efter lovar jag.
 
 
 
 Fantastiskt ställe och ett måste om man älskar sötsaker. Längtar tills nästa gång. 
                                           Kram Kadri
 
2019 - estland - semester - tallinn