Sista måltiden

 Vi brukar alltid äta vår sista måltid i Estland på samma restaurang. I år skulle vi åka nattbåten och jag ville spendera sista dagen med min mamma så vi passade på att äta vår "sista måltid" redan på lördag. 
 
 
 
Vi kallar stället för Baby Ribs fast egentligen heter restaurangen Mack Bar-B-Que. Restaurangen är mysig och lite "mörk" . De har verkligen lyckats skapa en känsla av en mysig restaurang fast det egentligen ligger i en köpceneter. Inredningen är lite amerikansk med jukebox.
”A Slice of America on Your Plate ” står på deras logo. Mycket barbague sås, ribbs, hamburgare och chips på menyn..
 
 
Till barn finns det en lekhörna och barnmeny under 4 euro. Tessy valde hamburgare med pommes och Alex tog kycklingbitar med pommes. För 6 euro och 30 cent kan barnen välja en varmrätt, dryck och efterrätt . Till efterrätt fanns pannkakor eller glass . Mycket prisvärd och stora portioner.
 
 
 Jag äter här alltid varma chips och catfish med coleslaw. Den är lika god varje gång.
 
 
Till maten får man också bröd, men det orkar man knappt äta för portionerna är så stora.
 
 
Maten är så otroligt god. Servicen är alltid på topp och atmosfären är fantastiskt mysig. Om man skulle gnälla på något så är det att belysningen är gjord för att bilda en mysig atmosfär, men inte för att ta bilder. Så rätt så icke instagram vänliga bilder blir det tyvär för den som jobbar som influencer. Tyr för mig då att jag bara är en ”vanlig”  människa och är där enbart för att njuta av den goda maten, atmosfären och sällskapet.