HEJ DÅ SESAM

Många har undrat vad bebisen ska heta. Inte ska han väl heta Sesam hela livet ? har jag fått frågan om. Nej, det ska han inte. Vi är inte så moderna av oss så vi ger inte våra barn namn som äpplen o korvar eller efter teknade Disney karaktärer. Faktum är att Sesam fick sitt riktiga namn redan i maj när vi var i den stora ultraljudet  och fick veta att vi ska få en pojke. Samma kväll låg vi i sängen och funderade efter nam. Bara efter några minuter kom jag på namnet Alexander och mannen godkände detta direkt, men här p bloggen har han ändå fått heta Sesam för säkerhets skull. Det kunde ju ha kommit ut en tjej trots allt.
 Så nu är det hej då med Sesam. Han ska heta ALEXANDER THOMAS VUOLO. Om han blir lastbilschauför kan han kalla sig för Thomas. Blir han stadsminister så kan han kalla sig för Alexander(den store så klart) och blir han DJ ka han alltid kalla sig för ALEX T. Vill han byta kön i framtiden(man vet ju aldrig med 3 storasystrar) kan han ju fortfarande heta Alexander för det används även på kvinnor eller då Alexandra eller Alex...
 Jag kallar honom just nu för BEBISEN vilket är ju begränsad tid för inte kan han heta bebisen när han blir 20. Mannen kallar honom för GRABBEN(och använder en speciell brytning när han säger det, fråga inte varför). Jessica kallar honom för KILLEN. Tessy säger BEBIS o Carmen Ly säger Alexander. Så kärt barn med många namn...

Namnet ALEXANDER ska komma ursprungligen från grekland, men är även en typisk rysk namn. Ska betyda männens försvarare vilket MANNEN min tycker är ju toppen. Någon måste ju försvara honom från oss kvinnor. Han var ju lite ensam här med 4 kvinnor i huset. Sen ska vi ju inte glömma Alexander den stora ..och stor var han när han föddes. Jag trodde mitt underliv skulle sprängas i 1000 bitar..
Namnet THOMAS  har han fått efter sin pappa så klart...


Natti

Väldigt fint namn :) En av mina närmsta vänner heter Alexander, riktigt fin kille överraskade sin mor i går med middag, vin och presenter då hon fyllde år, alla andra Alexandrar jag känner är också toppen killar, bara så du vet ;)

Monica

Jättefint!

Emma

Tycker Alexander var jättefint namn och passa sesam superbra, men sesam är lite häftigt de okså. Kanske ska man döpa sin nästan son till sesam om man får fler barn i framtiden.



Hur går de med Alexanders tå? Du berättade inte hur de va efter sjukhus besöket.

Kram

Gun

Alexander är jättefint, alla Alexandrar jag känner är trevliga killar. Smart tänkt där också vid de olika valen av arbete och vid ett eventuellt könsbyte, haha. :)

sv. till Monica

sv. tack

Diana

Jättefint namn! Alexander hade varit mitt andranamn om jag blivit en kille!

Thakock

Jätte fint namn! Han är sååååå söt! =)